.geNg cOmeL.

Tuesday, May 8, 2012

.alasan menyepi.

Assalamualaikum..:)

Hai si comel dan si encem sekalian alam.omg,omg!!lama bebenor belog ni tak diupdate.dah berapa abad agaknya eh?umm umm korang kiralah aku malas nak kira.hohoho -,-"

ada tak abang-abang comel rindu saya? kening-kening' *o*

tetibe je hari ni tergerak hati nak update blog balik.kenapa?kenapa?sebab sebab dah takdak sangat keje nok buat.demm!bila dah boring gila kentang baru nak ingat blog.baru nak insaf sambil renung siling kapur yang aku sebenarnya seorang blogger.waktu senang lupakan malah tak jenguk lansung.macam kacang lupakan kulit.huh! *tetiba emosional. -.-'

atas kehendak diri sendiri aku nak catatkan patpulohpointlapan sebab blog ni tak diupdate.hadoi,banyak benor nih alasan nak catat.nak stat yg mana dulu ye?jap nak pikir limabelas saat.

1) Gigih membuat duit poket.
untuk pengetahuan korang,sekarang ni musim cuti sekolah ehh cuti semester.disebabkan duit ihsan PTPTN sudah lama habis dan duit dalam bank tinggal sepuloh hinggit patbelas sen maka aku dengan gighnya memerah kepala otak untuk menjana pendapatan demi sesuap nasi ayam.

"eh eh u  buat kerje apa tu?jadi surirumah sepenuh masa ke?tak sabo nak tau nih!"
tetiba ada mamat bangla tegur. 

 tudung bawal 2 tone,3 tone kosong dan ada berlian.

contoh.ada bayak lagi.macam-macam kaler dan jenis corak berlian.

* tudung obama pun ada jugak.:)

Ini lah kerja aku sepanjang cuti semester ni.BERNIAGA!.eheh.best rupa-rupanya berniaga nih.sebab dapat upah mom bagi.teehee.walaupun tak banyak mana tapi sekurang-kurangnya dapat jugak duit poket tiap-tiap minggu.ko ada?hakhak. :)

2) Sibuk.
cakap je cuti sem tapi sibuk kalah retis yg shooting sepuloh drama bersiri.yelah sibuk dengan kerja meniaga aku tu lah.eksaited sangat dok tampal berlian kat tudung sampai lupa laki dan anak-anak nak makan.bajet2.ehehe.

kite jual kat pasar je.kite takde kedai kain besar pun.tapi kite suka.:)

lagi,sibuk ke hulu hilir dengan bonda tersayang usha gudang-gudang bagi mencari stok tudung setiap minggu.mana boleh terputus bekalan der,nanti duit tak masyuk lah.lagipun tak mau hancurkan harapan pelanggan yg nak membeli.ohh,sekarang aku dah ada beberapa orang pelanggan tetap tau.suka suka suka..!! *senyum sampai nampak gigi. :)=

3) Sifat malas menguasai diri
apabila sibuk dengan kerja lain maka sifat malas untuk duduk tercongok depan laptop sambil mengupdate blog semakin menguasai diri.nafsu menaip terus hilang diganti dengan nafsu berniaga.tetiba terasa macam bisneswoman berjaya.hohoho.

cis,bagai kacang lupakan kulit lagi.ini tidak adil..!

so,aku nak mintak maaf banyak-banyak kepada mereka yg selalu jenguk blog aku tetapi hampa sebab dah lama tak diupdate.sekarang aku dah update kan kan kan.jangan merajuk tau !

till then,big hug.chow! :))