.geNg cOmeL.

Thursday, September 22, 2011

i'm in a war!



nape letak gambo ni?entah saja nak tunjuk muka latest aku.

" i'm wondering that my brain as smart as einstein so that i can pass beautifully in my final examination papers..:)) "


memang aku dalam peperangan sekarang ni.bukan perang dunia ke 4 la tapi berperang dengan soalan2 final exam.dengan bersenjatakan mata pena akan ku bereskan pihak lawan (soalan final exam) hingga ke titisan dakwat yang terakhir. tetiba semangat lebih.==.


setakat ni aku dah menumpaskan sebanyak 3papers dengan jayanya.err..sebenarnya tak berapa nak jaya sangat sebab banyak soalan yg memerlukan IQ sebijak si Einstein tu.maka hasilnya aku menggunakan pen dakwat putih di atas kertas. nak jimat dakwat pen sebab dah tau kalau aku jawab memang out of the question.==.


tinggal lagi 3 papers yang mesti dibereskan.tak sabar giler rasa nak bereskan paper last pada 3oktober nanti.kenapa?sebab aku nak berhoneymoon pada cuti sem nanti.mungkin boleh terbang ke las vegas ke mexico ke south korea ke atau yang lebih dekat Golok,Thailand.
                   
............................

dalam mimpi.

memandangkan entry ni pasal final exam aku so,aku pikir nak sharela serba sedikit tips peperiksaan aku.cuba compare sama tak dengan korang.dan kalau korang nak share tips korang silakan.sharing is caring rite?:))



  • study sehari atau paling lama 2 hari sebelum hari peperiksaan.
  • study dari pukul 9p.m sampai pukul 12p.m atau paling lama boleh tahan sampai pukul 2 pagi. tak boleh lama2 sebab dah nampak bantal dan tilam yang empuk walaupun hanya tilam hostel.
  • siap study wajib bergayut sebentar dengan abe sayang aku.tak dapat bergayut lama kejap pun jadilah. yela kalau tak dengar suara dia tak dapat tidola katakan.....tipu je.
  • study pakai past year.carila past year yang 5 tahun ke belakang.sebab kalau yang lama sangat mungkin dah tak digunakan lagi kot.format pun mungkin dah lain.
  • study bersama kawan2 yang mempunyai otak yang geliga supaya senang dijadikan rujukan.kalau takde study bersama kawan yang ada kemahuan untuk study.kalau tak apa barang pun tak jalan.
  • jangan lupa solat.lepas tu doa banyak2 supaya dapat jawab semua soalan dengan jayanya.
  • betulkan niat semasa nak jawab peperiksaan tu untuk mendapat redha Allah.
  • melangkah masuk dewan tu dengan kaki kanan.
  • sebelum jawab,pastikan brdoa terlebih dahulu semoga dipermudahkan segalanya.kang tak pasal2 hilang segala ilmu yang ada dalam kepala otak tu.ingatla tuhan sebelum nak jawab exam tu.
  • ok.last sekali tawakal.usaha sudah so tinggal berserah kepadaNya jelah.
ok,tu jelah 10 tips yang dapat aku share dengan korang.aku ni bukan jenis yang suka study sampai lebam biji mata. sebab tu lah result pom cukup2 makan je.hehe

apa2 pun kalau rasa nak ikut silakan kalau rasa macam dengan cara aku study korang akan fail silakan jangan ikut.study kan guna cara masing2.cara aku tak hebak pom.lastly,goodluck untuk korang2 yang sedang menghadapi peperiksaan jugak sekarang ni dan doakan aku berjaya jugak ye.

till then,chow!==.