.geNg cOmeL.

Tuesday, December 20, 2011

.bagusnya kalau tangan berseni.

assalamualaikum..:)



dulu,aku selalu berangan nak jadi pelukis terkenal tak pun cukup hanya menjadi seorang yang pandai melukis dengan hebak contoh  macam maksedara dan paksedara aku.sebab mereka bila melukis wajah orang dan pemandangan alam memang sangat cantik.siyes wa tak tipu.

dan aku pulak bila cuba nak lukis wajah orang jadi wajah kambing.nak lukis rumah jadi kandang lembu.nak lukis  pemandangan sawah padi jadi pemandangan semak belakang rumah atok aku.demm!apo pun tak boleh.sambil kunyah cekelat cadburry.nyum3


ekceli aku ni sebenarnya mempunyai keluarga yang berdarah seni.kenapa?


 ~~> sebab mom aku seorang yang sangat hebak dalam bidang sastera
 terutama dalam mencipta sajak,puisi dan yg sewaktu dengannya.
masa beliau muda2 dulu selalu menang kalau masuk pertandingan dan pernah masuk paper tau.

~~> sebab toksedara aku ialah seorang penyanyi  dan
 boleh mencipta alat nyanyian beliau sendiri.nama glamer beliau ialah ALABALADI.

~~> sebab paksedara aku masa muda-muda dulu ialah
 seorang drummer hebak kat kampus beliau.

~~> sebab paksedara aku jugak hebak dalam membuat seni kraftangan.

~~> sebab maksedara aku sangat  hebak dalam bidang lukisan.
cuma tak jadi pelukis je.

~~> sebab paksedara,sepupu dan adik aku 
mempunyai bakat untuk menjadi photographer yang hebak.

tapi aku?aku tak berseni pun.!
hanya berseni dalam melilit shawl trend masa kini.mungkin.eh eh seni ke tu?booo~

tapi aku punya minat tau.tapi minat aku ni tak tetap.hari ni minat lain esok dah minat lain.cuma yang paling aku berminat sekarang ialah nak jadi photographer yg hebak.alah,kegemaran remaja abad ini kan.
ececeh minat nak bagus je kan.teehee

untunglah mereka yang mempunyai seni dalam bidang fotografi neh.yang reti nak snap dengan angle yang betul serta menghasilkan gambar yang super hebak.sebab setiap gambar tu ada nilai yang tersendiri,ada memori yang perlu diingati.dan sebab di setiap gambar ada lagu.eh?

kalau punya masa lebih tu singgahla kat page kawan aku ni.beliau baru berjinak-jinak dalam dunia fotografi ni kot.tapi gambar beliau siyes bagi aku sudah cukup bagus.nice job incik Azrol.hakhak

harap-harap satu masa nanti impian aku ni menjadi realiti.
takdak yang mustahil kan?

9 comments:

Anonymous said...

memang best kalau tangan berseni.. Lia punya tangan pun hampeh...

miSs aMaL said...

hahah..tula pasal.slalu berangn nk lukis ni lukis tu tp hancus.sob3

susulemakmanis said...

miss sue ni nak lukis orang lidi pon xpandai..hehe

miSs aMaL said...

haha..stkt org lidi tu bolehla nk lukis.tp kalau lks potret sipi2 pn tak jadi.hee

❤nadiah.rahim❤ said...

kan2?selalu jeles ngan tgn org berseni ndiah ni....tsskk..:(..

suka melukis..tp tak pndai...lebih tepat lagi...xde bakat....:P

Ain Zulaikha said...

memang best sangat.. tangah berseni jgk tangan yg memenatkan.. hehhehehe yelah kalo org mintak itu mintak ini kenalah buat :)

miSs aMaL said...

nadiah : tulah jehles btol.sob3
haha.samalah kite..:P

ain : a'ah..btl tu.bsyukur jelah ap yg ad kan..:)

Unknown said...

waaaa....memang hebad la dearrrrr..(^_____^)..

miSs aMaL said...

aien : ala xmoh ler puji lebh2.terbang t.hehe