.geNg cOmeL.

Sunday, December 4, 2011

.tolonglah tenang wahai hati.

assalamualaikum..!


ohsemnya kalau ada orang tolong sejukkan hati cenggini.sangat manis!

ohh bagusnya kalau dapat keluar bilik saat ni pergi menikmati mandi hujan renyai-renyai di padang bola.bermain air hujan tanpa pikirkan apa-apa masalah.
untunglah kau wahai katak sekalian alam dapat berjimba dalam hujan ohh sejuknya.demm!

tapi hujan yang agak lebat jugak ni tak dapat nak tenangkan hati aku.siyes!

pernah tak tetibe je korang rasa nak marah walhal takdak manusia ataupun menatang yang buat korang marah?

pernah tak tetibe je hati korang rasa tak tenang dan gelisah tak tentu hala macam tengah tunggu giliran nak cabut 14 batang gigi walaupun sebenarnya tak?

dan pastinya mereka yang rapat dengan korang akan menjadi mangsa nafsu serakah hak hogan korang tuh.kesian mereka yang tak bersalah.
dan untuk menampakkan lagi kezaliman korang mesti korang akan cakap " ada aku kesah? " tanpa ada belas ihsan.

why?kenapa?kiya hua?
mesti ke ada perasaan tak tentu hala macam nih?whoahhh..!!

" eh eh perlu lah kak dah nama lagi manusia.
kalau takdak perasaan macam tuh mesti robot takpun altomen."

tetibe ada budak  tak takut mati menjampuk. ==.

dan pastinya pada saat dan ketika ini aku perlukan mereka yeng tertentu tolong sejukkan hati aku macam aiskacang takpun sejuk dan sedap macam aiskrin magnum yang bersalut coklat sungguh lazat.
eh eh apa kaitannya?lantak.


tolong doakan perasaan amarah aku cepat hilang.dan tolong doakan aku dapat tido lena malam ni
sampai tak hengat ada class pagi esok pun takpe.ya tuhan,tenangkanlah sekeping hati hambamu ini.==.


till then,selamat malam.:)

7 comments:

kura said...

melampau sampai tak nk pg kelas esok ye hahah

miSs aMaL said...

haha.alah,mlmpau ckit je.btw esk ad class cncel au.lalala~

mira maisara said...

malas yee..hihi :D

miSs aMaL said...

bkn malas.tak brape nk rajin.hakhak

KinosKoko said...

tenang2..bertenang..bertendang..

miSs aMaL said...

ye2 tenang sampai kena tendang.hakhak

pelaut said...

1. marah tu termasuk dlm nafsu ammarah,makam nafsu terendah manusia.itulah yg d katakn syaitan dlm diri.perlu istigfar byk2. 2. jiwa kosong itulah sifatnya manusia.sifat manusia ni ada 6 iaitu timbangrasa,rasa,merasa,merasakn, lihat,dengar.perlu isi ruang yg kosong d hati dgn syahadah tauhid.