.geNg cOmeL.

Friday, January 20, 2012

.Depan macam bidadari belakang macam sehtan.

Assalamualaikum..:)


Sebelum memulakan topik kita pada hari ini (* cett,macam ketua kampung nak bagi ceramah je ) aku nak ucap selamat ali laya cina kepada semua apek-apek dan amoi-amoi sekalian alam.kalau ada angpau lebih silalah hulur banyak-banyak.boleh wat beli coki-coki perisa coklat stroberi.oo yeah oo yeah..!

*Ok back to topic ==.



Musuh dalam diam => sang manusia @ makhluk asing yg berdendam secara senyap yakni depan kita bagai bidadari tapi belakang macam sehtan.dan yang pasti kita tak sedar pon spesis manusia berhati busuk macam bangkai ni di sekeliling kita.sebab mereka sangat bijak menyembunyikan sikap huduh mereka itu. Whoahh boleh jadi pelakon kelas antarabangsa.!

Contoh senang macam nilah,depan kita mulut manis macam cakelat bluberi tapi belakang mak aihh mulut macam longkang.mengumpat,mencaci,mengutuk,menghina,memfitnah dah jadi sebati dalam diri mereka.yang paling kagum lagi habis dijaja ceghita kita kat semua orang. dan kalau tak cukup maklumat yang dia korek pasal kita sanggup pulak bersusah payah jadi detektif tak bertauliah cari sumber lain. Ohsem kan mereka.wa tabik lu der..!:D

Lumrah hidup,lebih ramai manusia yang ingin lihat kita jatuh tersungkur daripada melihat kita berdiri gah.dan yang pastinya macam-macam cara mereka lakukan untuk buat hidup kita huru-hara.dan apabila hasrat mereka tarlaksana mereka akan bertepuk tangan sambil bershuffle malah berpesta 4 hari 4 malam meraikannya.ohh,hebat sungguh mereka.sejuk perut mak bapak mereka punya anak berhati MULIA.

Memang,aku pun bukan jenis manusia yang berhati suci bagai embun pagi.tapi aku bukan manusia jenis berdendam sampai eksaited gila vavis nak tengok manusia lain menderita.aku pun pernah difitnah,dicaci,diumpat di belakang aku.benda ni akan sampai ke pengetahuan kita jugak.cepat atau lambat je.dan walaupun kita tak tahu tapi tuhan Maha Mengetahui.

Bumi kan bulat sfera.
jalan punya jalan jumpa tempat sama jugak.==.

Jadi,tak perlulah nak dengki bagai nih.dah orang lain punya hidup yang lebih baik dan punya rupa yang lebih jambu daripada kita nak wat camne.kita patut bersyukur dengan apa yang kita ada.bukannya dengki dengan apa yang orang lain ada.hmmm,tepuk dada tanya selera.kenyangkan perut dengan nasik bukan dengan umpatan.:))


Terima kasih kerana membaca.:))

5 comments:

ZWAN SABRI said...

Biasalahtu.. dah nama pun manusia kan.. memang ramai yang bermuka muka n hipokrit.. :)



New Entry : Hidup Hanya Untuk Peperiksaan?

miSs aMaL said...

hmm tulah pasal.lmrh alam..:)

hamzah ian said...

aku stuju

miSs aMaL said...

tau xpe..!==.

Moer said...

blog yang menarik.