.geNg cOmeL.

Sunday, January 15, 2012

.ingat atau lupa,lihat atau toleh.

Assalamualaikum...:)


 loneliness cannot kill me.

Pernah tak dalam hidup korang rasa diri tak dihargai?rasa macam kita je ingat mereka tapi mereka tak ingat akan kita malah tak terlintas walau 0.99 saat dalam kepala otak mereka?

demm,sungguh tak adil.!

Then,bila kita tanya mereka  kenapa tak mecej atau kol atau pos surat kat kita, kita macam tak boleh terima berpuluhratusribu alasan yang diberi.kenapa?kenapa?bukan sengaja tak nak terima cuma hati sakit.rasa macam tak berbaloi ingatan dan segala beban ombak rindu yang terpaksa kita lalui selama mereka tidak hiraukan kita.sebab sebab sebab,setiap masa itu adalah berharga.perlu ke kita sia-siakan masa untuk mereka yang tak hargai semua tu? *tetiba emo ==.

Mungkin mereka akan cakap yang mereka tak mintak pun kita ingat mereka.mereka tak mintak pun kita hiraukan pasal mereka.mereka tak mintak pun kita hargai mereka. Tapi mereka tak sedar yang setelah mereka muncul dalam kamus hidup kita,mereka menjadi orang yang penting.mungkin sangat penting sehingga mendapat tempat di setiap ceruk hati kita.

Alah,apa nak heran der.what goes around comes around.hari ni kita yang bagai nak mati tapi tak mati ingat dan sayang mereka.so,tak mustahil lah kalau esok atau lusa mereka pulak yang bagai nak mati ingat dan sayang kita.detik tu barulah mereka tahu apa rasanya punya hati dan perasaan tapi tak dihargai.sesal dahulu pendapatan sesal kemudian tak berguna.kan kan kan!dunia kan bulat sfera.jalan punya jalan nanti jumpa tempat yang sama jugak. eh eh apa kaitan plak?.hiks

Mereka yang tak reti menghargai tak layak dihargai,
Mereka yang tak reti menerima tak layak diberi,
Mereka yang tak reti menghormati tak layak dihormati.

Hati dan perasaan bukan sesuatu yang boleh dipaksa.kalau hati cakap sayang maknanya sayanglah.kalau hati cakap benci maka bencilah.kadang-kadang rasa macam nak percaya kata-kata ni:

“ Jangan terlalu menyayangi seseorang sebab tak mustahil akan bertukar benci,
Dan jangan terlalu membenci seseorang sebab tak mustahil akan bertukar sayang..”
*Takleh nak cakap apa sebab tak pernah rasa.==.


p/s : untuk mereka yang tak reti menghargai apa yang orang lain beri anda ialah manusia yang rugi.dan akan menjadi sangat-sangat rugi sekiranya suatu hari anda kehilangan mereka yang sudi menghargai,menyayangi dan mengingati anda dengan setulus hati.jadi,renung-renungkan dan selamat beramal.:)


* Terima kasih kerana membaca.:))

4 comments:

Nafisah Ruslan said...

sebenarnya nak berkawna tu memang senang. tapi nak menghargai dan sentiasa menjaga hati tu yang paling susah.. hu2

miSs aMaL said...

yup2..btl tu..n kdg2 kita lukakan ati seseorg tnpa sdr an..hoho

mira maisara said...

pernah jugak kena cm nie..tapi time tu memang emo giler lah..ahaha

miSs aMaL said...

tulah kan..bykkan bsabo..hee:)