.geNg cOmeL.

Friday, April 29, 2011

.HaPpy Mother’s Day and haPpy BirthDay mOm!.


Hye readers..dah hampir 2 minggu rasanya aku tak hupdate belog ni.almaklumla bz ngan final exam.so,korang rindu aku tak?err..ada ke yg rindu kat aku neh?kalau ada sila angkat tangan macam usop soley soley sekarang!ehh..apesal korang macam hantu kak limah plak jadinya?haha.

First of all aku nak say HAPPY MOTHER’S DAY untuk semua ibu,emak,mama,umie,mummy,mom,mok,mek and mother’s wanna be.terutama skali aku nak wish selamat hari ibu untuk umie aku yg tersayang.rasanya tak terlambat lagi kan?.thanks a lot mom coz umie dah bersusah payah selama 9 bulan mengandungkan owg.ke hulu hilir umie bawak perut yg memboyot macam big balloon tu dengan susah payah.sampaila owg dilahirkan dan dah jadi anak dara dah sekarang nie.(da jadi awek cun da..eheh).

owg tau selama 18 tahun lebih owg hidup,owg da banyak buat salah ngan umie.owg tak dengar cakap umie,owg buat umie terasa hati dan mungkin pernah buat umie kecewa ngan owg.walaupun owg nie bukan anak yg baik sangat tapi owg janji owg akan belajar sungguh2 sampai berjaya jadi wakil rakyat nanti.ehh2 tak bleh blah je..!owg akan buat umie bangga ngan owg.terima kasih umie atas pengorbanan umie selama nie.

Btw,semalam 28 APRIL merupakan birthday my mom.HAPPY BESDAY UMIE!!!.may god bless u..semalam da wish da.tapi wish melalui fon and fb jew coz aku kan sekarang kat kolej.takpela pape pun hari ahad nie nak celebrate kan.hari ahad last paper aku doe..!tak sabar giler rasa nak cuti sem.orang giler pon tak macam aku.rasa macam nak sambut raya plak.

Ok,for my lovely and gorgeous mom,ur beautiful daughter wanna wish something for u..!

·         Owg harap umie sihat dan cergas sokmo.(rajin2 minum susu Anlene)
·         Maintain “jangok” sokmo deh.(stail sep mok datin gitu.xsoh carola kokre hok dengki tu.ahah!).haa kan    dah kuar dialek kelate aku.ambek ko,mesti tak paham kan!
·         Hope umie happy sokmo.baru kekal lawa dan awet muda.(“main angin” kot2 bleh tambah elaun.har3)
·         Hope umie panjang umur & dimurahkan rezeki. amin..!

    Aku sebenarnya sangat bersyukur coz dikurniakan ibu sebaik umieku.bagi aku,umie aku adalah yg terbaik di dunia nie.walaupon aku jarang tunjukkan kasih sayang aku tapi aku sebenarnya amat menyayangi umie aku lebih daripada nyawa aku sendiri.semua anak pon camtu kan.bagi korang yg masih mempunyai ibu,hargailah ibu korang.coz bila mereka dah tak ada,korang takkan dapat rasa kasih sayang yg sama macam ibu korang bagi.dan pada mereka yg sudah kehilangan ibu,banyakkanlah sedekahkan ayat2 suci Al-Quran kepadanya agar rohnya dicucuri rahmat.lagipun dalam al-Quran dah bagitau apabila hambanya sudah bercerai dengan alam dunia,salah satu bekalan yg akan dibawa ialah doa anak yg soleh.jadi,sayangilah ibu bapa kita kerana tanpa mereka kita tidak akan dapat melihat dunia ini.

    .she's my mom and i'm proud be her daughter.


    5 comments:

    Hidayah Che Awang said...

    hey gurlz..u'r a good doter..hmm..ur mom will be proud of good. good entry n so sentimental to me.uhuuuu...mau je nanges..huaahuaa..harap2 umie bc la yee..bia dpt tdung ariani ke or wats so ever..:)

    miSs aMaL said...

    hey sayam!tq..a'aa hrp bcala.hiks.jangan nangeh2.nt sy pom nangeh skali.hek3.iye kan..!main angn ckt skali skalo.heheh

    Dol said...

    hahaha, epi besday to mama awk yng vogue! hehe. wishing her a fantastic hepi besday today~ :)

    miSs aMaL said...

    hehe..tq awk..!^.^

    miSs aMaL said...

    oke shidee..:)