.geNg cOmeL.

Saturday, December 18, 2010

sLaMat aRi SabtU ^_^

 Assalamualaikum!!(rasenye jarang benar aku bagi salam.urkk).Hari Sabtu @ Saturday dlm bahasa omputih menjelma kembali.cepat sungguh masa berlalu.rasenye putaran bumi semakin galak berputar.malam berganti malam dan siang berganti siang.namun..bulan dan  bintang2 tidak pernah kenal erti jemu untuk memancarkan cahaya dan sinar kerdipannya.satu anugerah tuhan yang tiada tandingannya..(chewahh...berpuitis lak aku malam nih.ada macam A.Samad Said tak?)hohoii...


itu dia..A.Samad Said yg saya kagumi.sempoi jek gambar neh.he


haish..ape kaitan lak sabtu ngan beliau neh?da terpesong topik lak hambe.aiyyoo..yg sebenarnye saya ingin menceritakan tentang kegiatan saya pada hujung minggu ni je.xde makna tersirat pom.ok..jadual saya pada hari ini adalah seperti di bawah.layanzzzz...(pinjam trademark host melodi jap)

8.00 a.m    tersedar dari tidur.tgk jam msh awal.(subuh xbangun biasala off day bagi yg girls.tuink3 ^_^)

8.40 a.m    taliponku berbunyi.(kacau btol).my mom yg col suh bangun tdo.adoii...malasnyer.biasela ari         
                  hujan.dengan malas aku pom bangun terus menuju ke bilik airku yg sememangnye berada di 
                  dalam kamar beraduku.(melangkah dengan rambut menggerbang macam monster).

9.00 a.m    yeay!saya sudah ciap mandi.terasa sejuk menusuk hingga ke tulang sumsum.then,pakai sluar baju   
                  n turun ke tingkat bawah dengan towel di kepala membungkus rambut ikalku yg kebasahan.

10.00 a.m   sarapan.mkn mee goreng + nescafe 0 jek.sebelum itu minum air putih 2 gelas.( baek untuk
                   kesihatan dan proses penghadaman ye)

* makan sambil berbual dengan mom n adik2.mom bagitau plannye untuk berkelah at taman rekreasi at taman
tengku anis Pengkalan Chepa.I said ok no prob.tapi mom said tak tau jalan.so..my mom suh tye  'someone'.ape lagi aku terus mcg si dia then dia col n ckp n mom aku.(tersengih aku dalam ati je la kat luar buat rilek).hipokrit sedikit di situ ye!

haa...itu dia.senyum penuh makna.fokus kpd giginya.

inila saya time kecik2 dlu.comel kan!

1.30 p.m  balik umah arwah atok coz ade kenduri arwah.hoh!jalan punyela sesak at depan kb mall.umah   
                arwah atok aku at Wakaf Bharu,Tumpat.nak tak nak terpaksala ikot jalan tuh.huh!sambil   
                 menikmati jalan yg jam itu sambil aku makan keropok.layan jgk.urkk!

2.00 p.m   sampai umah arwah atokku.da ramai orang.aku ape lagi.perutku tengah menyanyi riang siap main 
                 lagu reggae lagi.(perut aku jenis blues ckt).dengan penuh yakin aku mencedok nasik dengan lauk 
                 pauk yang bagai ade.cnth:gulai daging,kurma daging,ikan kering(wajib ada),kerabu ape ntah,n yg 
                 sewaktu dengannyelah!

3.00 p.m   adikku atiff samapi dengan kawannye denagn membonceng vespa hijau.amat klakar di situ.aku
                 ketawa golek2.dia datang dengan membawa satu berita yg amat 'menggembirakan'.'kereta umi 
                 bocor'.katanye.ohh...bagos sgt!hampeh btol.then we all pegila check.tup2 bkn bocor tapi 
                 kurang angin jek.fuhh..nasib baek!

4.30 p.m   otw balik.(singgah sekejap di hypermarket Nirwana.nak cari bikini tuk aku.eh clap!.tuk adik aku
                 yg kecik.hehe.maklumla nak pegi swimming pool at taman rekreasi kan...excitednye aku rase!(ade     
                 niat tersirat sebenarnye)heh3

7.00 p.m   sampai umah.terus mandi wajib.eh clap!mandi harus.

9.00 p.m  tgk tv3.-permata seni.best sungguh tgk kanak2 bijak itu buat persembahan.comel2 je.credit to isteri   
                PM kite skank.usaha beliau amat bagus!melahirkan kanak2 yg berbakat dan bijak.(kalaula zaman 
                aku kanak2 dlu ada program ni mesti aku dah jd permata pintar jugak.akaka).hidup 1Malaysia!!!
                (sejak bila aku jadik semangat kewarganegaraan neh?)

yea..gambaran wajah saya waktu ini!

* samapi kol 9.00 p.m je lah aku bagitau diary aku.da malas nak taip da.aku nak layan cerita kat tv lak.sekian,terima kasih!adiossss...




No comments: