.geNg cOmeL.

Monday, February 14, 2011

.i'm walKing liKe a KangGarU.

monink readers..!

ye..macam mana title kat atas tu macam tu lah cara saya berjalan skank nie.nak tau nape?kaki saya terseliuh la.dah 3 hari da saya jalan terlompat-lompat.macam kanggaru.cuma bezanye sang kanggaru melompat guna 2 kaki saya guna satu kaki.uwaaa....nasib baek kaki kiri yg terseliuh lau kaki kanan memang saya merangkak tak pom mengengsot macam hantu lam cite Suster ngesot.isk3.



Al-kisahnye begini...
ekceli saya baru je habis camping Badan Pertolongan Cemas (BPC) at UiTM Machang ni lah.pada ari Sabtu lepas kitorang terpaksa meredah hutan UiTM coz ada aktiviti kat Kem Wawasan dalam hutan tuh.meh nak habak sikit sal aktiviti tuh.

firstly.kitorang ada aktiviti yg diberi nama bencana pe entah.hehe.da lupa..aktiviti nie kena selamatkan orang sakit yg nahas kapal terbang.ye..memang letih giler coz kena angkat mangsa.sampai sakit and lenguh satu badan.tapi seronok gak ar.then,the second activity ialah saya pon tak tau nama hape entah.tapi yg pastinye ialah ada beberapa check point.when kitorang sampai kat check point tu kitorang terpaksa ikot arahan komander n the geng walaupom tak rela.nak tau dorang suh buat ape?dorang suh nyanyi lagu hepi besday versi lagu Insyaallah oleh Maher Zain.pastu suh jalan itik dalam air.pastu suh kepit batang kayu and daun ngan mulut.then dorang tampal lumpur kat muka kitorang.ala-ala masker gitu.last,dorang suh menyelam dalam air sungai yang memang tak berape nak suci dan bersih.memang otak dorang sume tu tak berape nak betul.agaknye ada skru yang longgar kot.haha.jangan marah ye wahai komander-komander sekalian.kang tak pasal-pasal aku kena kawad kaki 3 ari 3 malam.

haa...mase main aktiviti tulah saya tergelicir batu siap bunyi krakk lagi kaki saya neh.tapi still leh main lagi sampaila tamat camping.masuk malamnye haa..ambek kau..!sakitnye bukan main lagi.sampaikan tal bleh nak pijak lantai langsung.sakit beb..pastu roomate saya dengan bantuan fellow bawak saya pegi klinikla.roomate saya pom otak bengong jugak.ada ke patut suh saya guna kerusi roda.tak nak aku wey..macam orang baru lepas beranak je..skank nie da ok sikit.saya MC arini tak payah pegi class.haa..inilah masenye untuk saya ponteng class.boleh tido dengan senang hati.agaknye inilah hikmahnye..!!bahaha.

p/s: haa uols..lau nak ponteng class jugak korang seliuhkanla anggota badan korang tu.guna sabun mandi n then pijak sampai terjatuh pun tak pe.konpem dapat MC.kahkahkah.

2 comments:

.:padie_eyla:. said...

lagu maher zen versi melayu sedapppp. hak3

miSs aMaL said...

haa...memang..!ahaha