.geNg cOmeL.

Friday, October 28, 2011

.part1 : trip to Kuantan yg ohsem.

assalamualaikum..!

ohh,indahnya hari ini sebab hujan. hujan = sejuk = tido nyenyak.tapi pagi ni aku tersedar awal.demm!ini sebab aku dapat nightmare pasal ular bapak besar nak gigit aku dengan seorang makcik tua yang jahat.jadi,aku pon rasa seram sejuk lalu tersedar.cis!sepatutnya aku dapat tido bangun pagi esok pulak.grrr...!

lupakan pasal tu.

aku sekarang tengah semangat nak menaip pasal trip aku ke kuantan yg sangat ohsem!ekceli dah beberapa abad aku tak p jejalan kat bandar Kuantan.nampak tak betapa lamanya sampai terpaksa berabad kemain.==.


so,bila sampai kat sana aku pon secara automatiknya berkata "..wah!atok besar megamall kat sini.2538157x besar kalau nak dibandingkan dengan KB MALL kat Kelantan"..demm!kenapa kat Kelantan tak boleh nak buat megamall sebesar tu atau yang lebih besar?sebab mom akula cakap kat Kelantan dah takdak kawasan lapang yang luas.panggg!so,tak payah nak bermimpi kat Kelantan akan ada megamall besar sampai cecah langitlah ye Amal.sob3


ok,jom mulakan trip yg ohsem!


.....first day :)


disebabkan terlalu banyak gambar dan ceghita yg aku nak kongsi so,entry ni terpaksa ada sambungan.sila layan gambar-gambar aku sampai muntah kedarah.==.




masa dalam bas.disebabkan boring tahap hiperbola so inilah keje kitorang.bergambar berpuluhratus keping.


sampai suda kat stesen bas kuantan.lama gila kot perjalanan.
dekat 8 jam.bontot aku pon dah lenguh-lenguh.huh!

sampai je kat sana mak sedara aku datang ambik.sempat minum-minum dulu kedai mamak lepas tu berambus ke rumah beliau.kaki badan pon dah lenguh so dalam kepala ingat nak berendam dalam tab mandi sambil makan buah anggur. mengada je.hakhakhak



....second day..:)

kebetulan hari kedua kitorang kat sana,tadika KEMAS seluruh Pahang ada buat aktiviti sukaneka.ekceli mak sedara aku cikgu tadika Kemas so apa lagi beliau pon bawak kitorang main sekali.tipu je.hikhik.kitorang pergi menyemak je sambil ambik gambar berpuluhratus keping.LOL




kebetulan jugak hari tu kawan mak sedara aku ni kawen.so,kitorang pon pergi ke sana sambil dapat mengkedarah nasik free.tapi aku tak berani nak makan sebab cirit birit.demm!memang nasib malang.dapt tengok je la orang lain mengkedarah sebab nafsu makan aku saat ketika tu hilang.siyes tak tipu!

satu lagi nak cakap aku tak biasa p majlis kawen pakai jeans dengan t-shirt.aku rasa macam akulah makhluk pelik kat sana walhal diorang rilek je.sebab kalau kat Kelantan asal p majlis kawen je wajib pakai baju kurung.meriah kemain sampai kalah pengantin taw!


 pasangan incik polis.


 tengok betapa berseleranya diorang makan.tapi aku pandang sebelah mata je sebab tak terliur langsung. o,0

selesai mengkedarah kitorang pon berambus.lokasi yang dituju ialah megamall kat kuantan.tapi oleh kerana perut aku meragam buat kali 12436 kali so,aku tak rasa eksaited langsung.


aku terpaksa telan ubat hitam legam bulat-bulat ni weh.siyes tak sedap!


kat Cowboy.cuba cari mana anak patung mana aku.hakhakhak


malamnya kitorang p dinner kat Restoran Sara Thai.best gila kot makanan kat sana.tabik spring ah.


 mak sedara aku yang gojes dan sporting.tq bawak kitorang jejalan sambil makan angin sambil perabih wang hengget.


last destination untuk second day ialah Taman Kerang.mak sedara aku cakap orang kat sini panggil Taman Kerang sebab ada replika macam kerang tuh. o,0



*************

p/s : tak abeh lagi ni.nantikan part II pulak.beriban lagi gambar dalam lappy..:))





3 comments:

khairul@kechik said...

gi east coast mall best.. hehe..

Cik tikah said...

seronoknya dia g jalan2 eh :)

miSs aMaL said...

kechik : east cost mall dlm part II.hikhik

cik tikah : memg seronk.hakhak