.geNg cOmeL.

Sunday, November 6, 2011

.sambil makan sambil menaip di pagi raya.

assalamualaikum..:)



sedang sesetengah umat muslim mengerjakan solat sunat hari raya aidiladha aku hanya berada di rumah disebabkan oleh sebab-sebab kaum wanita dikecualikan.tettt....!!

apa agaknya perasaan para lembu pada saat ini eh?mesti berdebar gila vavis sambil terpikir cara terbaik untuk melepaskan diri kan.biasanya setiap tahun aku akan dengar ceghita pasal lembu yang nak dikorbankan hilang.sama ada kena curi atau encik lembu meloloskan diri.aku pun tak tau.==.

hari ni dalam fikiran dah setkan mesti lauk daging je yang aku kedarah.yelah nama pun hari raya aidiladha = hari raya korban.mesti hampir semua rumah ada daging lembu je kan.tapi jangan makan daging banyak sangat tak pasal-pasal kena sawan lembu.eh?

btw.semalam adik aku accident.whoahh..berdebar giler masa ada orang datang rumah bagitau.bimbang accident teruk je.tapi alhamdulillahla tak teruk sangat walaupun lutut luka luka sampai nak nampak tulang,tapak tangan terkoyak kulit nampak isi,siku pon sama.

tapi aku tak puas hatilah dengan abang budak yang adik aku terlanggar tu.padahal bukan salah adik aku pom sampai pukul adik aku.dahla orang tengah sakit tambah pulak sakit sebab kena pukul.bangang punya orang!nasib baik ada orang yang tolong halang.kalau tak,tak taula apa jadi.

nampaknya beraya kat rumahla adik aku hari ni.kesian!==.

ceghitanya begini,ada lori parking tepi jalan tempat selekoh.budak tu lintas jalan tak tengok baik-baik kiri kanan,adik aku pulak tak nampak dye sebab terlindung dek lori bodoh tu.so,apa lagi gedebooom lah.so,salah sape?apahal yang kau nak marah-marah kat adik aku?

ada bakat macam seorang peguam tak?hakhakhak

apa-apa pun benda dah jadi tak boleh nak buat apa la kan.semuanya ketentuan tuhan.kalau tuhan kata jadi,maka jadilah.tak kira sape,di mana dan bila.so,kita sendiri la mesti berhati-hati.tak payahla nak salahkan orang lain sangat.

dah2.pagi raya tak baik marah.semua kena saling bermaafan dan menghayati erti raya korban ni.so, selamat hari raya aidiladha kepada semuat umat muslim di seluruh negara.semoga raya ini memberi seribu erti buat kita semua...:))

p/s : kenapa raya sekarang tak semeriah dulu?rindu raya masa zaman kanak-kanak. ==.

No comments: